Peugeot 307 SW - proszę o opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sevi
    Ambiente
    • 2012
    • 123

    Peugeot 307 SW - proszę o opinie

    1. mrfazi - 2 szt.
    2. leonn - 2 szt.
    3. georgg - 1 szt.
    4. eaglemirek - 1 szt.
    5. pstryczek - 1 szt.
    6. ruwado - 2 szt.
    7. Ciekavy - 2 szt
    8. aniol - 2 szt.
    9. Mariusz87 - 1 szt.
    10. klarus - 1 szt.
    11. 4tech - 2 szt.
    12. andrzej1962 - 1 szt.
    13. Ironik - 3 szt.
    14. spj - 1 szt.
    15. JanuszSz - 1 szt.
    16. gradek - 1 szt.
    17. OzA - 3 szt.
    18. cbool10 - 1 szt.
    19. Tomy_2000 - 1 szt
    20. krzynol - 3 szt.
    21. Delma - 3 szt.
    22. Wally - 2 szt.
    23. qu_bek - 2 szt.
    24. rufus1777 - 2 szt.
    25. 2.0-16v Michał - 1 szt.
    26. Sergi - 1 szt.
    27. Zypaz - 1 szt.
    28. rodaczek - 1 szt.
    29. mozgi - 1 szt.
    30. arturas03 - 1 szt.
    31. Hubee - 1 szt.
    32. pietrek125 - 1 szt.
    33. Octavia 2222 - 1 szt.
    34. Deo - 2 szt.
    35. aryziomex - 3 szt.
    36. Piotr76 - 3 szt.
    37. Jotem - 1 szt.
    38. Czarna_LK - 7 szt.
    39. Jasiek - 1 szt.
    40. Krzysiek1120 - 1 szt.
    41. Ejko - 1 szt.
    42. bonzo01 - 1 szt.
    43. Prezes52 - 5 szt.
    44. marcin87gd - 1 szt.
    45. kamil89 - 1 szt.
    46. Iqwan - 2 szt.
    47. PeterT1 - 1 szt.
    48. Evil - 1 szt.
    49. Michal10381 - 1 szt.
    50. Gregor7 - 1 szt.
    51. sotdi - 1 szt.
    52. gadula007 - 1 szt.
    53. tom007 - 2 szt.
    54. macherstudio - 1 szt.
    55. orzel720 - 1 szt.
    56. w.arek - 1 szt.
    57. Wydra1 - 1 szt.
    58. chinka01 - 1 szt.
    59. OczeK - 1 szt.
    60. leon69yh - 1 szt.
    61.MurzyN91 - 1 szt.
    62. piotrex - 1 szt.
    63. Puchacz - 5 szt.


    Razem 101 szt
  • klekocix
    Rider
    • 2010
    • 479
    • Octavia I combi (1U5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Peugeot 307 SW - proszę o opinie

    Być może ktoś z Was miał do czynienia z podobnym samochodem ew. w rodzinie taki ktoś posiadał?

    Mam pytanie odnośnie Peugeota 307 SW (kombi).

    Kolega ma taki na sprzedaż, roczni 2002, cena nie wygórowana bo ok. 8tyś zł. Przebieg (faktyczny bo auto z polskiego salonu) 137tyś km. Silnik 1.6 109KM + sekwencyjna instalacja gazowa.

    Auto z manualną klimą, 4x poduszki powietrzne, 4x el. szyby, el. lusterka itp. Ogólnie auto bezwypadkowe, po kilku niegroźnych przycierkach parkingowych. Ogólnie sprzedający szczery (naprawdę dobry znajomy) i nie ukrywający żadnych mankamentów samochodu.

    Pytanie co sądzicie o tych autach?
    Kolega, który usłyszał o moim pomyśle zakupu od razu zapytał "to te Peugeoty, które się palą?".

    Do tego sprzedający nie ukrywa, że w niedługim czasie czeka do wymiany rozrząd (1000zł) oraz za jakieś 10tyś km tylna belka (1500zł).

    Ogólnie byłbym zdecydowany tylko martwi mnie te "palenie się" 307, o którym wspomniał kolega. Ktoś - coś? :szeroki_usmiech


    Plan mam taki, aby zamienić (sprzedać) moje Polo Classic 1.4 16v LPG na właśnie tę 307 SW 1.6 LPG (kupić) ale się waham...

    Podobno przyczyną pożaru jest instalacja elektryczna wspomagania kierownicy.
    Auto miało na początku użytkowania pogwarancyjnego awarię właśnie tego układu. Kolega wymieniający ten element znalazł też nadpalony przewód. Od chwili wymiany wspomagania kontroluje to miejsce i już nadkopconych przewodów nie ma. Najwyraźniej uniknął spalenia w ostatniej chwili
    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

    https://www.facebook.com/Freshtimers

    Komentarz

    • Enriquez
      RS
      • 2009
      • 7685
      • Superb III (3V3)

      #3
      Ja zawsze myślałem, że przyczyną pożaru jest wadliwy ABS.
      Kiedyś na forum Puga był taki jeden z pechowym egzemplarzem, co mu się psuło wszystko po kolei, ale się nie spalił. Jednakże większość sobie chwaliła.
      Pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz

      • rumcajs_kr
        Rider
        • 2011
        • 316
        • Fabia

        #4
        klekocix, jeżeli chodzi o "palenie się 307" to akcja o której napisałeś, eliminowała wadliwe elementy instalacji i wbrew pozorom żadnych większych, niebezpiecznych problemów nie powinieneś mieć z P307SW. Inną kwestią pozostaje trwałość zawieszenia, belka to naprawdę droga zabawa w naprawie, a po wymianie trzeba liczyć, że 20-30 tyś i znów zacznie się "zabawa" z pływaniem samochodu. Przednie zawieszenie też nie powala trwałością na polskich drogach, nie mniej jest zdecydowanie bardziej komfortowe niż np.w O1, ale coś za coś. Miejsca w wersji SW jest naprawdę sporo i poza łuszczącymi sie kierownicami ("skórzanymi"), plastikami skrzeczącymi bez powodu oraz "katarakcie" na lampach przednich to reszta jak na lata i kilometry będzie całkiem nieźle się sprawowała. Pozostaje kwestia dynamiki, a to już naprawdę temat rzeka, nie mniej 1.6 silniczek naprawdę nie zachwyca i pomimo wystarczającej mocy (109km) to szału nie ma,ale to już rzecz gustu.

        Powyższe opinie to prywatne odczucia i sugestie pracownika firmy, w której flota samochodowa do tej pory była oparta głównie na Peugeotach.
        Moja nowa pasja

        Były posiadacz O1FL

        Były posiadacz 6Nki

        Komentarz

        • Rok z Bagien
          L&K
          • 2010
          • 1172

          #5
          Swego czasu popełniłem taki post:

          - wyjazd z salonu - coś trzeszczy w lewym środkowym słupku (myślę, se "ułoży się")
          - pierwszy przegląd - zgłaszam problem, bo się jednak nie ułożyło (my nic nie widzimy, trzeba do zakładu lakierniczego, rozbiorą słupek i zobaczą)
          - no to wstawiam do autoryzowanego zakładu Pechota (nic nie widzą, ale słyszą problem - nie jesteśmy w stanie nic zrobić. Do Sądu nie poszedłem i ze skrzypieniem na każdej nierówności jeździłem do końca). W końcu to tylko Pikuś. Radio z 5 kreski przestawiłem na 6.
          - gdzieś tak w trzecim miesiącu użytkowania uj...ł mi się zatrzask od sztywnej rolety zakrywającej przestrzeń ładunkową (a było to kombi) - myślę se "dokupię"; takiej części nie ma trzeba cała roletę kupić za coś koło 500 zł. - w ch...j se myślę, jak trzeszczy słupek to może nie będę słyszał tej podskakującej rolety; nic z tego słyszałem i jedno i drugie. Radio z 6 kreski na 7 - idzie wytrzymać.
          - 16.000 km (z czego ok. 4000 km po autostradach bo właśnie wróciłem z Włoch) - rozj...ał się lewy łącznik drążka stabilizatora (zrobili na gwarancji)
          - 18.000 km - zmieniarka CD przestała działać (naprawa na gwarancji, ale poprzedzona pytaniem: a ma Pan w niej oryginalne płyty ? Bo jak nie to naprawa będzie odpłatna)
          - 21.000 km pierwsza akcja serwisowa ABS (pamiętacie płonące Pechoty 307 ?)
          - 29.000 km druga akcja serwisowa ABS - ta pierwsza się nie powiodła :shock:
          - 37.000 km kierownica mi się telepie, znaczy drży, a przy hamowaniu chce mi zęby wybić - diagnoza z prawej tarczy (tarcze tylko na przodzie) zrobił się czips, wymiana obu tarcz i klocków
          - 41.000 km prawy łącznik drążka stabilizatora (i tak długo wytrzymał
          - 51.000 km jak ruszam spod bloku po raz pierwszy nie słyszę skrzypienie środkowego lewego słupka i telepiącej się rolety Radość trwa krótko, nie słyszę bo wszystko zagłusza uj...ny tłumik (wymiana środkowego i końcowego - poszły na łączeniu oba - ponoć to typowe)
          - do tego ze 6 kompletów żarówek przód i tył
          - 53.000 klima nie chodzi
          - 53.200 klima się włączyła
          - 53.400 klima nie chodzi
          - 54.000 sprzedaję, akurat klima chodziła.....


          Mogę dodać również przeskakujący kierunkowskaz, po skręcie automat nie zeruje manetki, ale przerzuca ją na drugi kierunek. Skręcasz w lewo, odkręcasz kierownicę i zaczynasz migać, że niby skręcasz w prawo.... :lol:

          Decyzja należy do Ciebie :P

          Komentarz

          • Enriquez
            RS
            • 2009
            • 7685
            • Superb III (3V3)

            #6
            Hehe, dobre.
            Myślę, że ostatni udany Peugeot miał oznaczenie 406.
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz

            • Alonzo_
              RS
              • 2009
              • 2460
              • Hyundai

              #7
              Kumpel mi kiedyś powiedział, że z francuzami jest jak z kobietami...nigdy nie wiesz tak do końca jaka Ci się trafi. Opakowanie bierzesz ładne ale co jest w środku....? :wink:
              Jedni narzekają...inni nie
              Mam kumpla co na firmę brali ze wspólnikiem najpierw 307 SW- 5 lat >200kkm i wzięli następnie 407 SW (on 307 zostawił w domu bo jeszcze ładnie się trzymała i kilka lat żona jeździła).
              5 latek na 407 i poszły a ze 3 lata wstecz on wziął 508 SW. Wszystko 2,0 HDI.
              Do 200-250 kkm w zasadzie tylko z kilkoma drobiazgami, zawias po 200 kkm wytrzymywał.
              Inny (pisałem nie raz) ma meganke/żelazko kombi i osłabionym badziewiem niby pod maską - 1,5DCI 105 chyba koni. 300kkm niedawno stuknęło i fura się kula. Poskrzypi tu i tam, zawias siada ale chałupę niedawno pobudował targając ciężka dwuośkę za nią i jakoś daje jeszcze radę.
              Także zależy co komu się trafi.

              PS w temacie gównianych aut na "F" -
              ostatnio rozmawiałem z kolega żony z pracy - pan już koło 50-tki.
              Kupił 10 lat temu focusa II 1,6 TDCI 90KM nowego.
              Wskakuje mu na zegar 300kkm i przez ten czas tylko jedna awaria (w ub roku egr mu wymieniali).
              Przepraszam i przy 270kkm sprzęgło poszło (ale to nie awaria) . To wszystko.
              Marzenie trafić taki "gówniany" samochód... :shock:

              Komentarz

              • BADYL
                RS
                • 2011
                • 2396
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                klekocix, mam kumpla, który wozi się takim autkiem mogę go podpytać co i jak
                nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                Komentarz

                • hubert78
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1576

                  #9
                  Z doświadczenia (Ojciec miał 307SW zagazowanego):
                  potwierdzam
                  - tłumik sam się odspawal na łaczeniu - wyciągnąłem pospawałem wszystko po swojemu z dwóch storn
                  - pajączek od kierunków - standard (na formum peugeota jest jakiś magik ktory to naprawia za 70 zł o il;e dobrze pamiętam.
                  - żarówki przepalają się średnio raz na 2-3 tygodnie (nie zależnie od marki jaka została włożona)
                  - co do tarcz - nie tylko ten model ale i min. Partner, oryginalne tarcze wytrzymywały ok 40 tkm i wichrowaly się w fabryce jakiś szajs wstawiali
                  - zawias bardzo delikatny
                  - silnik - b dobra stara konstrukcja

                  Moje odczucia - miałem subiektywne wrażenie że w prowadzeniu jakis taki damski ten samochod jest.

                  Komentarz

                  Pracuję...